Παγκόσμια ημέρα για την ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν διαταραχές αυτιστικού φάσματος

“Δεν χρειάζεται να αισθάνεστε άβολα όταν είστε κοντά στο παιδί μου. Ναι, μπορεί να χρειάζεται λίγο διαφορετική προσέγγιση, αλλά εύχομαι να μην χρειαζόταν να αντιμετωπίζεται ως “ο παράξενος και αλλιώτικος”…μητέρα αυτιστικού παιδιού….
“Αποδεχθείτε τα παιδιά μας, με το ίδιο τρόπο που θεωρείτε ότι εμείς πρέπει να αποδεχθούμε τα δικά σας.”
Η ημερομηνία 2 Απριλίου προτάθηκε και ψηφίστηκε από τη γενική συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών ως παγκόσμια ημέρα για την ευαισθητοποίηση σε θέματα που αφορούν τις διαταραχές του αυτιστικού φάσματος.
Τα παιδία με ιδιαιτερότητες μπορούν να είναι έξυπνα, ταλαντούχα, δημιουργικά και ευαίσθητα. Αυτό δεν είναι εμφανές πάντα, γιατί το μυαλό τους δουλεύει διαφορετικά και επεξεργάζεται διαφορετικά τον κόσμο
Ο όρος «αυτισμός» προέρχεται ετυμολογικά από τη λέξη «εαυτός» και υποδηλώνει την απομόνωση ενός ατόμου στον εαυτό του. Ο αυτισμός, αποτελεί μια ισόβια, πολύπλοκη, εκ γενετής νευροαναπτυξιακή διαταραχή που συνήθως εκδηλώνεται στη φάση της ανάπτυξης.
Τα κλινικά χαρακτηριστικά του αυτισμού, περιλαμβάνουν την ελλιπή κοινωνική αλληλεπίδραση και επικοινωνία, την εκδήλωση στερεοτυπικών επαναληπτικών συμπεριφορών, την ύπαρξη γλωσσικών διαταραχών ή απουσίας λόγου, σημαντικού ή όχι βαθμού νοητική υστέρηση ή άλλων ιατρικών καταστάσεων.
Η πρώιμη παρέμβαση που στηρίζεται στην έγκαιρη διάγνωση είναι κρίσιμη για τη μετέπειτα εξέλιξη του αυτιστικού ατόμου.
Μπράβο στα παιδιά της ΣΤ τάξης και τις/τους εκπαιδευτικούς!!!